02 مهر 1399 ساعت 06:28
تایماز سید مصطفایی
تایماز سید مصطفایی جایزه مسئولیت اجتماعی

مسئولیت اجتماعی

تایماز سید مصطفایی

تایماز مصطفایی کرونا ویروس

من با بیش از ده سال سابقه فعالیت در مشاوره مسئولیت اجتماعی شرکتی،می خواهم بگویم که شما به عنوان یک مدیر یا صاحب بنگاه،وفاداری خود را به آرمان های بنگاه حفظ کنید و مراقب باشید که فعالیت های شرکت همواره هم سو با کسب سود و هدف های سالم اجتماعی باشند.
مطمئن باشید که هدف هوشمندانه مسئولانه برای فعالیت خود تعیین کنید و همکارانتان را طوری آموزش دهید که مسئولیت اجتماعی شرکتی به عنوان یک فرهنگ سازمانی شناخته شده و نه تنها در جای جای شرکت بلکه در قلب و مغز پرسنل رسوخ پیدا کند.
امروزه با وقوع بحران ها از جمله covid _19 و فشارهای اجتماعی و اقتصادی ناشی از آن لزوم اتخاذ استراتژی CSR را در بنگاه های خصوصی و دولتی برجسته تر و دو چندان نموده است و باعث بیداری شرکتهایی شده است که نسبت به منافع ذینفعانشان بی اعتنا بوده و فقط کسب سود به هر روشی را در دستور کار خود قرار داده بودند.فشارهای این چنینی به این مفهوم هست که شرکتها باید بطور روزافزون صدای جامعه محلی،سازمانهای غیر دولتی،رسانه هاو ذینفعان دیگر را مدنظر قرار دهند.
مسئولیت اجتماعی شرکتی به عنوان محرکی برای نوآوری و مزیت رقابتی معرفی میشود.اتفاقات اخیر شاهد این مهم می باشد که برخی از بنگاه ها که از قبل تر نیز CSR را در برنامه های خود قرار داده بودند،با تغییر استراتژی خود توانستند بخشی از بازار خود را حفظ کرده یا حتی سهم بازار رقبای خود را در دست بگیرند و برخی رشد اقتصادی خوبی را شاهد باشند.
آنچه گواه هست این است که مسئولیت اجتماعی شرکتی ضمن پاسخگویی به مطالبات اجتماعی و زیست محیطی می تواند موجبات کسب ثروت(سود) برای بنگاه گردد.
من ، مسئولیت اجتماعی شرکتی را همانند ژله ای قابل انعطاف تشبیه می کنم که می تواند در هر دوره ای از شرکت نقش ایفا کند.CSR به تعامل و ایجاد گفتمان بنگاه کمک کند،باعث برندینگ شده و به توسعه بازارهای جدید کمک کند و وفاداری مشتریان و همه ذینفعان را بهمراه داشته باشد.همه ما علاقمند هستیم با شرکتهای با اخلاق کار کنیم و در دراز مدت الخصوص مشتریان فراموش نخواهند کرد که کدام یک از نام های تجاری در شرایط بحران در کنارشان بودند و این آغاز وفاداری به آن پس از عبور از بحران هست.
در شرایط کنونی بحرانی ویروس کرونا در کشور شاهد اقدام های مسئولانه برخی از بنگاه ها هستیم که حتما اینجانب به عنوان دبیرجایزه مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار از ایشان تقدیر می نمایم.
البته نباید واژه CSR را با سبز شویی،نمایش رسانه ای و... که با شیطنت شرکتهایی در حال اجرا می باشد به اشتباه گرفت هرچند که عملکرد این نوع شرکتها به زودی آشکار میشود و ما نیز آنها را معرفی خواهیم کرد.
کلام آخر اگر فعالیت CSR شما آغاز گردیده است،باید بکار انسان دوستانه ای که آغاز کرده اید،افتخار نمایید.شاید به یاری شما و شرکتهای دیگر امکان ریشه کن کردن یک بیماری خطرناک دیگر که یک تهدید برای ادامه زندگی تعداد زیادی از مردم دنیا به حساب می آید،مقدور گردد.مردم نیز باید همکاری کنند و تقصیر را گردن کسی دیگر نیاندازند و به توصیه ها گوش فرا دهند.
من با کمال اطمینان،می توانم تضمین کنم که اگر ما راه درستی برای فعالیت های مسئولانه بنگاه خود در پیش گیریم،قادر خواهیم بود زندگی بهتری را برای نسل های آینده تامین کنیم.در همان حال خود ما نیز با وجدانی آسوده تر بتوانیم فعالیت های تولیدی و تجاری خود را گسترش دهیم و زندگی بهتری داشته باشیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران - خیابان آفریقا - ابتدای چهارراه جهان کودک - برج امیر پرویز - طبقه 7 - واحد 72

09124133121

برای تعیین وقت قبلی کلیک کنید

تمامی حقوق محفوظ است.

گروه نرم افزاری دیما

Template Design:Dima Group